23948sdkhjf

Kvickly blandt de første med EU-Blomsten

Kvickly har som en af verdens allerførste dagligvarekæder opnået EU’s skrappe miljømærke, Ecolabel, på den ugentlige tilbudsavis.
Ecolabel-blomsten vil fremover pryde bagsiden af Kvicklys tilbudsavis. Hermed har Kvickly lagt sig i spidsen på verdensplan for en markant grønnere produktion af tilbudsaviser.

- Vi er ved at skabe det, vi kalder Det Ny Kvickly. Det går ud på, at vi vil give vores kunder noget andet og mere end vores konkurrenter. Konkret betyder det, at vi fremmer ansvarlighed blandt andet i form af mere økologi, flere tilbud på frugt i stykvis – og altså også en af verdens første tilbudsaviser med EU's Ecolabel, siger kædedirektør Jesper Faurholdt, Kvickly.

Mærket med EU-blomsten som logo hjælper forbrugere med at vælge miljøvenlige produkter af høj kvalitet. Og for at opnå mærket har Kvicklys tilbudsavis været igennem en krævende og grundig certificeringsproces, der begyndte sidste år.

Kvicklys avis lever nu op til en række skrappe miljøkrav til hele produktionen – lige fra det første træ fældes i skoven, til avisen ender i butikken.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.101